Onderzoeken
Na het opschonen kan begonnen worden met de onderzoeksfase.
Indien er nog meldingen zijn bij de voorzieningen, dan zal Aeolus een keuze maken.
Hoe bepaalt Aeolus welke klanten onderzocht moeten worden?
Aeolus heeft een aantal gegevens nodig voor het aanmaken van een afslag:
-
De peildatumDe datum die gebruikt wordt om te bepalen of een voorziening actief is.
-
Volgorde einddatumBepaal in welke volgorde gekeken wordt naar de data. Indien de eerste datum niet aanwezig is,
dan zal naar de tweede datum gekeken worden. -
Einddatum beschikking (standaard)Dit is de einddatum van het Recht op Product.
-
Einddatum toewijzingDe einddatum van de toewijzing zoals verstuurd in de 301.
-
Stopdatum toewijzingDe stopdatum van de toewijzing zoals verstuurd in de 307,
waarbij de reden niet 'Levering is tijdelijk beëindigd (20)'is. -
Aantal dagenHet aantal dagen dat maximaal tussen twee verschillende rechtproducten mag zitten om te bepalen of er sprake is van aansluitende zorg.
Met deze gegevens zal een analyse worden uitgevoerd en de volgende stappen zullen worden doorlopen:
- Analyseren alle klanten die op de peildatum een actieve voorziening hadden.
- Indien de klant alleen ambulante zorg heeft, dan zal een mutatie regel aangemaakt worden.
- Indien de klant zorg met verblijf (pleegzorg) heeft:
- - Wordt de eerste ingangsdatum bepaald van de actieve verblijfsvoorzieningen;
- - Wordt gekeken of een verblijfsvoorziening voorafgaande of overlappend is.
- Indien hier inderdaad sprake van is, dan zal worden gekeken of ook deze eerdere verblijfsvoorziening weer voorafgaandVoorafgaande is dat de einddatum aansluit op de begindatum (met maximaal aantal dagen opgegeven verschil)of overlappend is (herhalend proces).
- De ingangsdatum van de verblijfsvoorziening die als eerste gestart is, zal worden gebruikt.
- Er zal een mutatie regel aangemaakt worden.
- Indien de klant in het verleden wel is geanalyseerd, maar nu geen actieve voorzieningen heeft:
- - De klant zal op verwijderd gezet worden, maar niet worden verwijderd.
- Per klant zal gekeken worden of de wijzigingen effect hebben op de gedane controle.
- Indien dit zo is, zal de controle status van de klant gezet worden naar '(opnieuw) beoordelen'.